لزوم ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران

لزوم ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران
شناسه خبـر : ۱۰۸۲۷۶ چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران گفت: با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سید محمدرضا حسینی امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ضمن اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره «عصر» می‌فرماید «همه در زیان کاری و در حال از دست دادن سرمایه‌ی عمر هستند به جز آنهایی که با کار خوب انجام می دهند»، بیان کرد: برای استفاده درست از سرمایه عمر باید بر اساس گفته خداوند با یکدیگر کار کنیم و توصیه به حق و توجیه به حد بنماییم.

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی رسیدگی بیشتر به مردم به ویژه مردم محروم و رشد مستضعفان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این انقلاب برای تقسیم عادلانه امکانات، فرصت‌ها و استقرار ارزش‌های الهی که از مهم‌ترین آنها عدالت است صورت گرفت، ادامه داد: زمانی که هدف از اسلامی را درک کردیم فلسفه خدمت ما نیز مشخص می‌شود، اگر ما در حکومت فلسفه خدمت خود را درک کنیم و بدانیم که دوران مسئولیت ما کوتاه است و با این نگاه خدمت کنیم که ارزش‌های الهی حاکم شوند، خدمت ما عبادت تلقی خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید فرایندهای جاری سیستم را به نفع مردم تغییر دهیم، اظهار کرد: اگر مسئله ما خدمت به مردم باشد و خدمت به مردم را بالاتر از خدمت به خودمان و در اولویت قرار دهیم و همچنین مؤمن به اسلام، نظام، انقلاب و مسئولیتمان باشیم، خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم نفع برسانیم، عنوان کرد: بالاترین کمکی که نیاز داریم نصرت الهی است که برای جلب آن باید به مسئولیتمان مؤمن باشیم و قربت الی الله کار کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر مدیری بخواهد برای خدمت به مردم کاری کند اما نتواند، مدیر نیست، گفت: قسمت عمده‌ای از نظام اشکالات ما به مدیران بر می‌گردد چرا که اهل تعامل نیستیم و نمی‌توانیم از توانایی‌هایمان استفاده کنیم، در این راستا ما اگر خودمان را اصلاح کنیم سیستم نیز اصلاح خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: مدیران باید مدام مهارت‌های خود را تقویت کنند، از منافع خود به نفع مردم بگذرند و این روحیه سبقت گیری از یکدیگر در کار خیر را در خود پرورش دهند که این موضوع به نوع نگاه به مسئولیت بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه باید فضایی در ادارات حاکم شود که نمود حضور این ادارات در جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: کارمندان باید بدانند که مردم و ارباب رجوع ولی نعمت آنها هستند اما در ادارات فضایی حاکم شده است که این موضوع بالعکس جلوه می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه درک اهداف انقلاب اسلامی در سلسله مراتب اداری و در نهایت کمک مردم به مسئولین تأثیرگذار است، افزود: باید قوانین و رسومات تبعیض آمیز را از میان برداشت و تا زمانی که از خودمان و اتاق خودمان شروع نکنیم این مهم محقق نخواهد شد.

حسینی ادامه داد: ساز و کار اداری ما باید به گونه‌ای باشد که همگی کار برای خدا و رضایت خدا را مدنظر داشته باشند و بالا و پایین بودن جایگاه‌های اداری در این مسیر تفاوتی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال جلب نصرت الهی برای انجام درست وظایف هستیم باید روابط نادرست را برهم بزنیم، گفت: برای رفع بسیاری به پول و اعتبار نیازی نیست و به عقل و تفکر نیاز است و رفع بسیاری از مشکلات نیاز به جسارت، جرأت و بر هم زدن روابط اشتباه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عملکرد هر روز ما باید بهتر از دیروز ما باشد، تاکید کرد: باید سیستمی که مانع خدمت رسانی به مردم می‌شود را از میان برداشت.

حسینی با بیان اینکه فلسفه حضور ما در پست‌های اداری نوکری مردم در نظام اسلامی است، افزود: مدیران ما باید به ارزش‌های مقرر الهی پایبند بوده و معتقدترین افراد باشند، به عنوان مثال نباید مدیری داشته باشیم که به نماز بی اهمیت است چرا که مدیری که برای خدا و اقامه نماز خدا اهمیت قائل نمی‌شود مردم نیز برای او اهمیتی ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارها ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران است، تصریح کرد: ما باید پارادایم حاکم را تغییر دهیم، در این صورت ظرفیت‌های بالقوه بسیاری بالفعل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای مدیران افزایش ارتباط با زیرمجموعه است که در این صورت ارتباط کارمندان زیر مجموعه نیز با مردم نیز بیشتر خواهد شد.

حسینی افزود: فرصت‌ها زود گذرند و باید به گونه‌ای کار کرد که تا آخرین لحظه عمر و مسئولیت از بیشترین ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz